Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the better-wp-security domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/bitheor/public_html_dev/wp-includes/functions.php on line 6114
A Microsoft Teams és a Zoom összehasonlítása - DEV BITheory Kft.

Március elején jelentette be a Microsoft, hogy a 2017-ben bevezetett Teams alkalmazást tekintik ezentúl az elsődleges kommunikációs eszköznek. A bejelentés hátterében az áll, hogy a szoftvercég 2021. július 31.-vel megszűnteti a Skype for Business online szolgáltatást. Ezen időpont után a cégeknek mindenképpen át kell állni a Teams használatára.

A Skype for Business lecserélésére tervezett Teams szolgáltatásokat kínál egyéni beszélgetésekhez, azonnali és aszinkron üzenetküldéshez és videotalálkozókhoz. Persze, most mondhatjuk, hogy akkor ez a “Skype frissítése”, azonban ez nagyon nem igaz. A Teams ugyanis egy mindenre kiterjedő csapat-együttműködési eszköz, amely a Microsoft 365 környezet részeként funkcionál.

Használatával az alkalmazottak natív módon integrálódnak a vállalati levelezésbe, fájlmegosztásba és csapatmunkába. Amennyiben egy cég folyamatosan kihasználja a Microsoft termékeit – és most csak a Outlook, Word Excel és PowerPoint valamint a OneDrive szolgáltatásokat vesszük figyelembe -, akkor a Teams használatával könnyedén átugorhatjuk a Covid-19 okozta home office és távoli munkavégzés nehézségeit.

Távoli munkavégzés

2020 tavaszán mindenki fizikailag távolabb került a családtagoktól, munkatársaktól és barátoktól mint valaha. A technológia azonban megkönnyítette a kapcsolattartást. Elsősorban a videokonferencia-rendszerek váltak mindenütt a cégek és szervezetek értékévé, lehetővé téve számukra, hogy elősegítsék az együttműködést a távoli csapatok között, és szoros kapcsolatot tartsanak fenn a világ minden sarkából érkező üzleti partnerekkel. A virtuális értekezletektől az előadásokig a videokonferencia-rendszerek lehetővé teszik az érdemi személyes interakciókat helytől függetlenül, így az alkalmazottak és az üzleti partnerek egyaránt jobban elkötelezettek lesznek.

A Microsoft Teams és a Zoom a piac két vezető videokonferencia-platformja, és a koronavírus-járvány miatt jelentősen megnőtt a felhasználói bázisuk. Ebben a blogbejegyzésben összehasonlítjuk a Microsoft Teams és a Zoom alap funkciót, hogy segítsünk eldönteni, melyik opció megfelelő a szervezetének. Fontos tisztában lennünk azzal a ténnyel, hogy a Teams-nek csak egy funkciója a kommunikációs megoldás, ettől jóval összetettebb program.

Mi a Microsoft Teams?

A Microsoft Teams egy kommunikációs platform, amelyet a Microsoft 365 tartalmaz. Bár a Teams videokonferencia-képességeket is kínál, ez korántsem az egyetlen felhasználási megoldása.

A platform tartalmaz csevegési és hanghívási funkciókat is, és lehetővé teszi a csapatok számára, hogy valós időben osszák meg és szerkesszék a fájlokat egy megosztott virtuális munkaterületen. A Teams szorosan integrálódik a Microsoft csomag többi termékéhez, köztük a Word, a PowerPoint és az Excel programhoz, így valódi együttműködési platformot biztosít. A Slack versenyzésére létrehozott Teams a kezdeti (2017. novemberi indulás időpontjában) 2 millió felhasználóról 75 millió felhasználóra nőtt 2020 áprilisában.

Mi a Zoom?

A Zoom egy egységes kommunikációs platform, amely audio és video konferenciákat, csevegési funkciókat, video webes szemináriumokat foglal magában. A Zoom az alkalmazások integrációinak teljes piacát kínálja, beleértve a MailChimp, a Zendesk, a Marketo és még a Microsoft Teams-t is a további bővíthetőség érdekében. Noha a Zoom 2011 óta létezik, 2020-ban elképesztő növekedésnek indult. A 2019. decemberi napi 10 millió résztvevőről 2020 áprilisában a napi 300 millió feletti résztvevőre nőtt.

Microsoft Teams vs. Zoom: Röviden

Microsoft TeamsZoom
ÁrazásIngyenes vagy fizetősIngyenes vagy fizetős
Kapacitás (fizetős verzió)300 – 10.000 résztvevőig100 – 500 résztvevőig
Videó MinőségHD 1080p (alapértelmezett)HD 720p (alapértelmezett), 1080p beállítható
Konferenciahívás tulajdonságok– Audio- és videokonferencia – Csevegés funkció
– Fájlok és képernyők megosztása az alkalmazásban vagy az asztali verzióban
– Integráció a Microsoft 365 szoftverekkel
– Audio- és videokonferencia
– Csevegés funkció
– Fájlok és képernyők megosztása az alkalmazásban vagy az asztali verzióban
– További integrációk beszerezhetőek
Támogatás– Az ingyenes verzió nem kínál beépített támogatást.
– A Microsoft 365 Business Basics, a Microsoft 365 Business Standard és az Office 365 E3 mind 99,9% -os rendelkezésre állási garanciát, 24/7 telefonos és webes támogatást tartalmaz.
– Az Office 365 E3 tartalmazza a FastTrack telepítési támogatását is.
– Az önkiszolgáló dokumentáció a Microsoft Docs segítségével érhető el.
– Az ingyenes verzió 24/7 webes támogatással érkezik.
– A fizetett verziók telefonos támogatást tartalmaznak.
– A Zoom Enterprise terv magában foglal egy személyes Ügyfélkapcsolati menedzsert.
– Az önkiszolgáló dokumentáció a Zoom Súgóban érhető el.
Biztonság– Végpontok közötti titkosítás.
– Többtényezős hitelesítés.
– Jogkezelési szolgáltatások támogatása.
– Titkosítás nyugalmi állapotban és használat közben is.
– Biztonságos valós idejű átviteli protokoll technológia, amely HIPAA, GDPR, FedRAMP, SOC és FERPA kompatibilis.
– 256 bites TLS titkosítás.
– AES-256 titkosítás.
– Opcionális végpontok közötti titkosítás.
– További biztonsági funkciók, például jelszóval védett megbeszélések, hangaláírások és képernyőkép vízjelek.

Microsoft Teams vs. Zoom: Részletes összehasonlítás

Árak és kapacitás

A Microsoft Teams ügyfelei négy árazási terv közül választhanak. A Teams legalapvetőbb verziója – amely ingyenesen elérhető -, videokonferencia lehetőséget kínál legfeljebb 300 résztvevő számára valamint csevegési és együttműködési lehetőségeket kínál akár 500 ezer felhasználó számára.

A további termelékenységi alkalmazások és biztonságos felhőszolgáltatások elérésében érdekelt szervezeteknek fontolóra kell venniük a Microsoft 365 vagy az Office 365 szolgáltatását felhasználónként. Természetesen itt több verzió is rendelkezésre áll.

A Zoom öt árképzési tervet kínál, kezdve a Zoom Basic-jével, amely lehetővé teszi, hogy akár 100 résztvevőt is fogadhasson 40 perc maximális csoportos értekezlet időtartamával. A kisvállalkozásoknak fontolóra kell venniük a Zoom Pro alkalmazást, amellyel legfeljebb 100 résztvevőt fogadhat egy csoporttalálkozón. Havi előfizetésként – szintén licencenként -, a kis- és középvállalkozások megszerezhetik a Zoom Business szolgáltatást és értekezletenként legfeljebb 300 résztvevőt fogadhatnak.

Azoknak a szervezeteknek, amelyeknek hang- és videokonferenciák mellett telefonálásra és csevegésre van szükségük, fontolóra kell venniük a Zoom United Business alkalmazást, amely legfeljebb 300 értekezlet-résztvevő számára elérhető. Végül itt van a Zoom Enterprise, amelyet nevéből adódóan a vállalkozásokat szem előtt tartva építettek. A vállalkozások akár 500 vagy az Enterprise+ esetén 1000 résztvevőnek is rendezhetnek megbeszéléseket.

Felhasználói felület

A felhasználói felületet tekintve (UI) a Microsoft Teams legnagyobb erőssége a legnagyobb gyengesége is. Az egyik dolog, ami annyira vonzóvá teszi a Teams-t, az a képesség, hogy videokonferenciákat, csevegést és számos egyéb Microsoft 365 termelékenységi és együttműködési funkciót tartalmaz, és mindezeket egyetlen, egységes irányítópulton jeleníti meg.

Ennek ellenére, a sok funkcióval és funkcióval egy helyen, a Teams-ben nehezen tudnak eligazodni elsőre a felhasználók. Sőt, a számtalan lehetőség elsöprő erejűnek tűnhet. Ha a Teams-t csak a videokonferenciák és kommunikáció terén használná elsősorban, bölcs dolog, ha mindenki alaposan megismerkedik a felhasználói felületével.

A Zoom ehhez képest sokkal kevesebb funkciót és integrációt kínál, ugyanakkor itt az egyszerűség és a könnyű használat a cél. Ennek eredményeként a Zoom nagyon kevés képzést igényel a beállításához és használatához, vagyis az alkalmazottak sokkal hamarabb elkezdhetik az együttműködést.

Videó minőség

A Microsoft Teams és a Zoom egyaránt HD 1080p felbontású képfelbontással büszkélkedhet, 30 kép / mp sebességgel. Videó minőségét tekintve tehát fej-fej mellett haladnak a versenyben. Vagy mégsem? A felbontás elérése érdekében a Microsoft minimum 2Mbps, míg a Zoom 3Mbps kapcsolatot javasol. Érdemes megjegyezni azt is, hogy a Teams-el ellentétben a Zoom alapértelmezés szerint nem engedélyezi az 1080p-t – ehelyett alapértelmezés szerint 720p-t használ, bár a felhasználók manuálisan módosíthatják a videó minőségi beállításait.

Konferencia funkciók

A funkciókat tekintve jelentős átfedés van a Microsoft Teams és a Zoom között – mindkettő audio- és videokonferenciákat, csevegési funkciókat, fájl- és képernyőmegosztást is kinál az asztali- illetve a mobil appos alkalmazásban is.

Mint már említettük, a Teams messze meghaladja a Zoom alapvető képességeit, mivel szorosan integrálódik a teljes Microsoft 365 szoftverköteggel, ugyanakkor a Zoom alkalmazáspiaca lehetővé teszi az üzleti vállalkozások számára, hogy bővíthetőséget adjanak hozzá, és szükség szerint testre szabják megvalósításukat.

Támogatás

Bár a Microsoft Teams ingyenes verziója nem kínál beépített támogatást, a Microsoft 365 Business Basics és a Microsoft 365 Business Standard egyaránt 99,9% -os pénzügyi fedezetű rendelkezésre állási garanciát, éjjel-nappal telefonos és webes valamint FastTrack telepítési támogatást kínál. Az Office 365 E3 az összes fent bemutatott támogatási lehetőséget, valamint a FastTrack telepítési támogatást is kínálja.

Összehasonlításképpen: a Zoom ingyenes verzióját használó szervezetek ingyenes 24/7 online támogatást kapnak; a Zoom összes fizetett verziója telefonos támogatással is jár, és a Zoom Enterprise csomag tartalmaz egy dedikált Ügyfélkapcsolati menedzsert (persze angol nyelven).

A Microsoft Teams és a Zoom egyaránt kiterjedt dokumentációval rendelkezik – beleértve oktatóvideókat, online webes szemináriumokat, ügyfélfórumokat és még sok mást. Ezek ingyenesen eérhetőek a Microsoft Docs és a Zoom Súgóközponton keresztül.

Biztonság

Tekintettel arra, hogy a Microsoft híres a biztonságáról, itt valóban nincs verseny. A Microsoft Teams a végpontok közötti titkosítást, a többtényezős hitelesítést, a Jogosultságkezelő szolgáltatások támogatását, a nyugalmi állapotban lévő és szállítás közbeni titkosítást valamint a biztonságos és valós idejű szállítási protokoll technológiát használja az audio és video adatokhoz. A Microsoft Reports hub (korábban Microsoft Transparency Hub néven ismert) és a Teams hivatalos biztonsági és megfelelőségi áttekintése szintén részletes információkat nyújt a végfelhasználók számára a vállalat adatvédelmi irányelveiről és a felhasználói adatok kezeléséről. Attól függően, hogy melyik iparágban működik a szervezete, ez az átláthatóság elengedhetetlennek bizonyulhat megfelelőségi szempontból. A Microsoft friss sajtóközleménye szerint a Teams megfelel a HIPAA, a GDPR, a FedRAMP, a SOC és a FERPA követelményeknek.

Összehasonlításképpen: a Zoom 256 bites TLS titkosítást, AES-256 titkosítást és opcionális end-to-end titkosítást kínál. Ezenkívül a találkozó házigazdáinak különféle biztonsági lehetőségeket biztosít, beleértve a résztvevők várótermeit, hangaláírásait, a képernyőn megosztott vízjeleket és a kóddal védett értekezleteket. A Zoom csak a felhasználói fiókprofilokból kinyert alapvető információkat tárolja, például e-mail címet, felhasználói jelszót, keresztnevet, vezetéknevet és cégnevet. Noha a Zoom állítása szerint komolyan veszi a biztonságot, a platform az elmúlt hónapokban több biztonsági hibát tapasztalt, és további kritikákat kaptak a homályos vagy félrevezető adatvédelmi és titkosítási irányelvek miatt. Bár a Zoom a legtöbb esetben még jól használható, azok a szervezetek, amelyek videokonferenciákon érzékeny témákat vitatnak meg, vagy szigorú adatvédelmi előírások hatálya alá tartoznak, inkább ne ebben a paltformban, hanem a Teams-ben gondolkodjanak.

Végszó

A Microsoft Teams kiváló, ha már használja a Microsoft szoftvereit. És általában ez el is dönti a csatár. A havi folyamatos frissítésekkel és fejlesztésekkel nehéz felvenni a versenyt és céges felhasználásra inkább ez a platform ajánlott.

Másrészről a Zoom valószínűleg vonzóbb választás lesz azok számára, akik egyedül dolgoznak vagy a családtagokkal szeretnének csevegni, hiszen könnyedén indíthatnak hívást a Zoomon keresztül.

Reméljük, hogy hasznosnak találta ezt az értékelést és egyértelművé vált, hogy Ön a Microsoft Teams vagy a Zoom lehetőséget választja-e a szervezetében. Amennyiben szeretné kihasználni cégében a Microsoft kínálta lehetőségeket, keressen minket bizalommal.